Üzletszabályzat

ÜZLETSZABÁLYZAT

A BOOK24 ZRT. ÁLTAL ÜZEMELTETETT, ANIMUSCENTRAL.HU WEBÁRUHÁZ ÜZLETSZABÁLYZATA ÉS ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI

BEVEZETŐ

Jelen általános szerződési feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Book24 Könyvkereskedelmi Zrt. (rövid nevén Book24 Zrt, továbbiakban: Szolgáltató), valamint a Szolgáltató termékeit/szolgáltatásait a www.animuscentral.hu elektronikus piactéren keresztül igénybe vevő ügyfelek (továbbiakban: Ügyfél, vagy Ügyfelek) között létrejövő szerződésből eredő jogokat és kötelezettségeket szabályozza. A Szolgáltató és az Ügyfél/Ügyfelek a továbbiakban együttesen: a Felek.

 

Jelen ÁSZF minden olyan jogügyletre vonatkozik, amely a www.animuscentral.hu webáruház felületén kötött tranzakció eredményeképpen jön létre a Felek között.

 

AZ CENTRAL MÉDIACSOPORT Zrt. NEVÉBEN ELJÁRÓ SZOLGÁLTATÓ ADATAI

Cég neve: Book24 Könyvkereskedelmi Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Book24 Zrt.)

Székhelye: 1021 Budapest, Hűvösvölgyi út 54. II. épület 3. emelet

Fióktelephelye: 2045 Törökbálint, DEPO Raktárbázis VI. épület, Hrsz. 062/115.

Cégjegyzékszáma: 01-10-048181 (Nyilvántartja a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága)

Adószáma: 25010305-2-41

Csomagküldő kereskedelmi tevékenység nyilvántartási száma: 12094 / Üi: II-2565/2/2014

Adatkezelési nyilvántartási száma: NAIH-79925/2014

BKIK nyilvántartási száma: BU25010305

Képviseli: Walitschek Csilla és Fábián Gergely IT tagok önállóan

 

A SZOLGÁLTATÓ ÜGYFÉLSZOLGÁLATA

Központi ügyfélszolgálat: 1021 Budapest, Hűvösvölgyi út 54. 2.ép. 3.em.

Ügyfélszolgálati email: ugyfelszolgalat@book24.hu

Ügyfélszolgálat telefon: 36-30-298-25-38

Ügyfélszolgálat elérhetősége: Munkanapokon 8:00- 16:00

Minden megkeresésre a lehető legrövidebb időn belül reagálunk, és legkésőbb két munkanapon belül válaszolunk.

 

A FELEK KÖZÖTTI SZERZŐDÉS EGYÉB FELTÉTELEI

A szerződés tárgya:

A szerződés tárgya a webáruházban megvásárolt bármilyen termék, vagy szolgáltatás. A Szolgáltató a webáruházát bizományosi rendszerben üzemelteti, így a webáruházban feltüntetett termék, - és egyéb információk nagyrészt harmadik felektől származnak. Ezeket Szolgáltató lehetőségei szerint és rendszeresen ellenőrzi, azonban a harmadik felektől származó információ pontosságáért nem vállal felelősséget.

A 2001. évi CVIII. tv. szerint, a szolgáltató az igénybe vevő megrendelésének elküldését megelőzően köteles egyértelműen tájékoztatni az igénybe vevőt arról, hogy a megkötendő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül-e, a szolgáltató iktatja-e a szerződést, illetve, hogy az iktatott szerződés utóbb hozzáférhető lesz-e, továbbá az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközökről.

Ennek megfelelően a megkötendő szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, így iktatás nem történik, és a fogyasztó írásbeli szerződés hiányában írásbeli szerződéshez a jogügylet megkötése után nem tud hozzáférni. A vásárlási folyamatot működtető programban nincsen olyan elem, ami az adatátviteli hibákat korrigálja.

 

A vételár:

A vételár a webáruházban, a termék mellett feltüntetett bruttó ár, ami lehet teljes ár, akciós ár vagy marketing akciók (pl. kupon kódok stb.) eredményeképpen egyedi, csak az adott Ügyfélre vonatkozó speciális ár. Az adott ügyfél vételára mindig az az ár, ami a fizetési folyamat során az adott ügyfél kosara mellett, jól látható és értelmezhető módon fel van tüntetve. Esetleges informatikai rendszerhiba miatt megjelenő nyilvánvalóan hibás árak (pl. 0 Ft-os vagy 1,- Ft-os belistázott tételek) nem képezhetik a jogügylet alapját, ezeknek javításához Szolgáltatónak joga van, Ügyfél pedig ilyen utólagos korrekció esetén, elállhat a szerződéstől. Egyebekben a megrendelés visszaigazolása tartalmazza a végső vételárat. Alapszabályként mindig a megrendeléskor érvényes és megadott vételár az irányadó, árváltozás esetén is a megrendeléskori ár képezi a jogügylet alapját.

Kuponokkal kapcsolatos általános szabályok:

Általános szabály, hogy egy vásárláshoz egy kupon használható fel, függetlenül a kupon kiállításának jogcímétől és típusától, tehát több kuponkedvezmény egymással nem vonható össze, továbbá szintén általános szabály, hogy előrendeléskor kuponkedvezmény nem vehető igénybe.

Két fő kupontípus létezik: 1) forintos kedvezményre jogosító, és 2) százalékos kedvezményre jogosító kupon. A kuponok részletes beváltási szabályai mindig az adott kuponon és/vagy a beváltás idején éppen futó akciók szabályzatában találhatóak.

Szavatosság:

A megrendelt termékekre vonatkozóan az érvényes jogszabályok szerint Szolgáltató szavatosságot vállal. Ha az Ügyfél hibás teljesítést észlel, köteles késedelem nélkül jelezni a Szolgáltató ügyfélszolgálatán. Ilyen esetben Szolgáltató az alábbi sorrendben jár el: 1) termék csere, ha erre nincs mód, akkor 2) árengedmény az adott termékre, vagy az Ügyfél választása szerint 3) az Ügyfél a megrendeléstől elállhat és a termék visszaküldése mellett kérheti a vételár megtérítését.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint:

6:157. § [Hibás teljesítés] 

(1) A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

6:158. § [Hibás teljesítési vélelem] 

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

6:159. § [Kellékszavatossági jogok] 

(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

6:160. § [Áttérés más kellékszavatossági jogra] 

 A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

6:161. § [Eltérés a jogosult által megjelölt kellékszavatossági jogtól] 

A bíróság a jogosult kérelméhez nincs kötve, de nem kötelezhet olyan kellékszavatossági jog teljesítésére, amely ellen mindegyik fél tiltakozik.

6:162. § [A hiba közlése] 

(1) A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.

(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

(3) A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.

6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése] 

(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

(3) Ha a szerződés alapján szolgáltatott dolog ingatlan, a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított öt év alatt évül el.

(4) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

6:164. § [A szavatossági jogok érvényesítése kifogásként] 

A jogosult kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.

6:165. § [Az érvényesített szavatossági igény terjedelme] 

(1) A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte.

(2) Ha a jogosult a szavatossági igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

6:166. § [Költségviselés] 

(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.

(2) Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

6:167. § [A kötelezett gazdagodási igénye] 

(1) Ha a dolog kicserélésére az elévülés nyugvása miatt a kellékszavatossági határidő jelentős részének eltelte után kerül sor, és ez a jogosult számára számottevő értéknövekedést eredményez, a kötelezett a gazdagodás megtérítésére tarthat igényt. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben e rendelkezést nem lehet alkalmazni.

(2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

  1. Termékszavatosság

6:168. § [Termékszavatossági igény] 

(1) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

(2) Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

(3) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  1. a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  2. b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  3. c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

(4) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

6:169. § [Közlési és igényérvényesítési határidők] 

(1) A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

(2) A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

6:170. § [Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén] 

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

Elállási jog:

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § alapján, az Ügyfelet elállási jog illeti meg. A 20. § (2) bek. alapján az Ügyfél elállási jogát a kézhezvételtől számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. Elállás esetén az Ügyfél köteles írásban jelezni elállási szándékát és azt vagy postai úton, vagy emailben megküldeni a Szolgáltató ügyfélszolgálatára. Az elállási jog alóli kivételeket a rendelet 29. § (1) bek. szabályozza és tételesen felsorolja. Esetleges elállás esetén az Ügyfél köteles a rendelet 24. §, 25. §, 26. §, 27. §, és 28. § szerint eljárni, a Szolgáltató pedig a rendelet 23. §-ában megfogalmazott szabályokat követni.

  1. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg. 

(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. aa) a terméknek,
  3. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  4. ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  5. ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

  1. b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

(4) *  Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

  1. § (1) A fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát
  2. a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
  3. b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján

gyakorolhatja.

(2) A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára a 20. §-ban meghatározott jog (1) bekezdés szerinti gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.

(3) A 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. § (2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.

(4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.

  1. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. 

(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

  1. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

(3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

  1. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.
  2. § (1) Ha a 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

(2) E § alkalmazásában a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.

  1. § A fogyasztó a 20. § szerinti joga gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:
  2. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha
  3. aa) a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy
  4. ab) a fogyasztó nem kérte a 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt;
  5. b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha
  6. ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,
  7. bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a 20. § szerinti jogát, vagy
  8. bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a 12. § (2) bekezdésében vagy a 18. §-ban előírt visszaigazolást.
  9. § A fogyasztót a 20. § szerinti joga gyakorlásával összefüggésben a 23. § (3) bekezdésében, valamint 24-26. §-ban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.
  10. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
  11. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  12. b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  13. c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  14. d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  15. e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  16. f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  17. g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  18. h) a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  19. i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  20. j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  21. k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  22. l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  23. m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.

 

Vitarendezés

Amennyiben panasszal kíván élni online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU linken elérhető webhelyen kezdeményezheti a panasz bíróságon kívüli rendezését. A portál csak akkor használható, ha Ön az EU-ban, Norvégia, Izland, Liechtenstein területén él, és a kereskedő székhelye is ezen országokban található. Egyes országokban ezt a webhelyet a kereskedők is igénybe vehetik arra, hogy panaszt tegyenek fogyasztókkal szemben valamilyen általuk értékesített termék vagy szolgáltatás kapcsán. Önnek megállapodásra kell jutnia a másik féllel arról, hogy melyik vitarendezési testületet veszik igénybe.

A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény értelmében fogyasztói jogvita rendezésére békéltető testület is igénybe vehető.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. 

A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák (a továbbiakban: kamara) mellett működő független testület.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

Ha a békéltető testület beleegyezett, hogy az online vitarendezési platformon keresztül továbbított jogvita kapcsán alternatív vitarendezési eljárást folytat, a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben, és a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben előírt online vitarendezési platform feladatai ellátásának módjáról és a panaszok bejelentésére szolgáló elektronikus űrlap kitöltésének módjáról, és az online vitarendezési kapcsolattartó pontok közötti együttműködés módjáról szóló, a Bizottság 2015/1051 számú végrehajtási rendeletében foglaltak figyelembe vételével köteles eljárni.

A fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület látja el a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet szerinti tagállami online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait.

 Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.   A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.  Társaságunk tekintetében Ön a Budapesti Békéltető Testülethez fordulhat (1016 Budapest, Krisztina krt. 99., Tel.: 06-1-488-2131, bekelteto.testulet@bkik.hu), amennyiben békéltető testület útján kívánja igényét érvényesíteni. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján az előzőek szerint illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. Ha több fogyasztó közösen terjeszt elő kérelmet, bármelyik kérelmezőre illetékes testület valamennyi kérelmezőre nézve illetékes. A békéltető testület illetékességi területe a testületet működtető kamara szerinti megyére (fővárosra) terjed ki. A békéltető testületi eljárás hivatalos nyelve a magyar.

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben fogyasztóként fizetési meghagyást kezdeményezett, annak lezárultáig békéltető testületi eljárás nem indítható. Tájékoztatjuk továbbá, hogy a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy társaságunkkal közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

Felhívjuk figyelmét, hogy békéltető testület felé általános alávetési nyilatkozatot nem tettünk, illetőleg kizárólag eseti alávetésre kerülhet sor, minden egyedi ügyben külön mérlegelés alapján.

Felelősség kizárása:

A Szolgáltató nem felel a rajta kívül álló okok, vis major, vagy harmadik fél által okozott helyzetekért és károkért. A teljesség igénye nélkül ilyenek lehetnek például a www.animuscentral.hu webáruház használatából, rosszindulatú tevékenység eredményeképpen történő téves adatközlésből, vagy módosításból, szerver leállásból, technikai üzemzavarokból, vonalhibából, banki fizetési rendszerek hibájából, vírusok által okozott, vagy külső rosszindulatú támadásból adódó, és hasonló természetű problémák által okozott károkért.

Szerződésmódosítás:

A Szolgáltató jogosult az üzletszabályzatát bármikor és egyoldalúan módosítani, de soha nem visszamenőleges hatállyal. A módosítások mindig a webáruházban történt közzététel napjától érvényesek.

Szerződéskötés:

A szerződés az Ügyfél által a megrendelés véglegesítésével jön létre. A szerződés nyelve: magyar.

A "MEGRENDELEM" gomb megnyomásával az Ügyfél ajánlatot tesz, mellyel fizetési kötelezettsége keletkezik, s melyre a megrendeléstől számított 48 órán belül Szolgáltató automatikusan visszaigazolást küld. A visszaigazolás tartalmazza a választott átvételi és fizetési módot, a rendelés értékét, a szállítási feltételeket, termék megnevezését, darabszámot, valamint Ügyfél adatait. Amennyiben a visszaigazolás – mely tartalmazza a megrendelés feltételeit - nem érkezik meg, a fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól. A Szolgáltató az Ügyfél megrendelésének elküldését megelőzően tájékoztatja az Ügyfelet azokról a technikai lépésekről, amelyeket a szerződés elektronikus úton való megkötéséhez meg kell tenni. A szerződéskötéshez az Ügyfél további információt a szolgáltatótól nem igényelhet. Az Ügyfél a rendelkezésre álló információk alapján köti meg a szerződést, így szolgáltatót az Ügyfél szerződéskötési akaratát befolyásoló egyéb tényezők tekintetében felelősség nem terheli.

Az Ügyfél az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. tv. 175.§-ában foglaltak szerint a vásárlásáról e-számla kerüljön kiállításra a regisztrációban szereplő adatok alapján, és a megadott email címre kerüljön megküldésre, melyet az ügyfél elektronikusan fogad a kiállítójától.

A számla megtekintéséhez Adobe Reader programra van szükség. Amennyiben Ön nem rendelkezik ilyen szoftverrel az alábbi linken letöltheti azt.

A számlán szereplő megrendelő adatait nem áll módunkban módosítani, ugyanis az kizárólag szerződésátruházást követően lenne lehetséges, mely háromoldalú szerződést a Szolgáltató nem kíván megkötni.

Érvényesség:

Az Ügyfél a regisztrációval vagy regisztráció nélküli vásárlással/megrendeléssel tudomásul veszi a jelen dokumentumban részletezett feltételeket.

Adatvédelem:

A Szolgáltató, a vásárlási folyamat, illetve a regisztráció során megadott személyes ügyfél adatokat bizalmasan kezeli, és azt harmadik fél részére, csak az Ügyfél kifejezett felhatalmazása esetén adja ki. Ez alól kivétel, a szerződés teljesítéséhez szükséges harmadik fél bevonása (pl. futárszolgálat). Felek a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról rendelkezéseit, valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) tartják irányadónak. https://animuscentral.hu/oldal/adatvedelmi-nyilatkozat

Regisztráció:

Szolgáltató vállalja, hogy a piacterén regisztráló Ügyfelek számára időről-időre különböző kedvezményeket biztosít. Ilyen lehet pl. a regisztrált vásárlók számára az ingyenes a kiszállítás. Az Ügyfél a regisztrációjával hozzájárul, hogy a Szolgáltató, a fentiek szerinti adatvédelmi szabályok figyelembevételével és azok betartása mellett, az Ügyfél adatait tárolja és kezelje. A regisztráció során az Ügyfélnek lehetősége van kiválasztani, vagy nem kiválasztani a hírlevélküldési opciót, azaz az Ügyfél dönti el, hogy szeretne, vagy nem szeretne aktív megkereséseket kapni a későbbiekben a Szolgáltatótól.

Az ügyfelek adatszolgáltatási kötelezettsége:

A megrendelési folyamat során az Ügyfél köteles valós és működő email címet, valós és működő mobiltelefonszámot, továbbá valós számlázási címet megadni, mely adatokat a rendelése véglegesítéséig bármikor módosíthat. A számla a megrendeléssel véglegesített adatok szerint készül. Az Ügyfél felelőssége, hogy a kiállításra kerülő számlához, minden vonatkozó adatot – a valóságnak megfelelően – rögzítsen. Ennek elmulasztása, illetve hiányos vagy hibás rögzítése esetén Szolgáltató nem kötelezhető új számla kiállítására. Az Ügyfél, Szolgáltató ügyfélszolgálata által, illetve a házhozszállítást végző partner futárszolgálat által történő elérhetősége a Szolgáltató és az Ügyfél közös érdeke. A rendelési folyamat során hiányos, vagy téves elérhetőségi adatok megadása esetén a Szolgáltató ügyfélszolgálata megkísérli az Ügyféllel való kapcsolatfelvételt a megadott telefonszámon és/vagy email címen. Az Ügyfél elérhetetlensége esetén, Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy törölje a hibás, és/vagy nem valós adatokkal megadott megrendelést.

FIZETÉSI LEHETŐSÉGEK

A webáruházban történő vásárlás során az Ügyfél többféle fizetési mód közül választhat.

-       Bankkártyás fizetés

-       Banki átutalás

-       Utánvétes készpénzes fizetés átvételkor (csak futáros kiszállítás esetén)

A részleteket illetően ld. a "Fizetési tudnivalók", illetve a "Tájékoztató a Simple fizetésről" külön linken elérhető fejezeteket.

SZÁLLÍTÁSI INFORMÁCIÓK

Az Ügyfél kényelme érdekében többféle szállítási és átvételi módon veheti át megrendeléseit (A részleteket illetően ld. a "Szállítási tudnivalók" külön linken elérhető fejezetet):

HÁZHOZSZÁLLÍTÁS

Szállító partnerünk a GLS Futárszolgálat. Futárszolgálat igénybevétele esetén a szállítás háztól házig történik, gyors, pontos, kényelmes. A csomag feladásáról, érkezésről e-mail és sms értesítést is küld a szolgáltató. A kínált szolgáltatás zökkenőmentes biztosításához szállítási cím pontos megadását kérjük, valamint értesítésekhez e-mail cím és mobil telefonszám megadását.

A csomag feladásakor, a szolgáltató rendszeréből e-mail előértesítést küld a csomag érkezésének várható időpontjáról, csomagszámmal, utánvét összegével, weboldal elérhetőséggel, jelszóval, ahol akár a kiszállítás időpontja is módosítható.

A kézbesítés napjának reggelén újabb értesítést küld a szolgáltató a csomag várható kézbesítésének 3 órás időintervallum meghatározásával, valamint a futár elérhetőségével. Amennyiben szükséges, a futárral is lehet egyeztetni a kiszállításra vonatkozóan, ezen túl az ügyfélszolgálat is elérhető, továbbá egy webcímen a csomag aktuális státusza is követhető. Mobilszám megadása esetén sms értesítést is küld a szolgáltató.

A címzettek részére fenntartott GLS vevőszolgálat elérhetősége: hétfőtől- péntekig 7:00-20:00 óráig.

Telefon: 36-1-802-0265 (normál tarifával hívható belföldi szám)

A munkanapokon 14 óráig leadott és kifizetett rendelések, illetve leadott utánvétes rendelések belföldre a következő munkanapon kiszállításra kerülnek. Munkaszüneti napon leadott rendelések, kifizetések az első munkanapon kerülnek feladásra. Munkaszüneti napokon nincs kiszállítás.

Például egy pénteken 14 óráig leadott rendelés még aznap feladásra kerül és belföldre a következő munkanapon, azaz hétfőn kerül kiszállításra. Egy hétvégén leadott rendelés, (amennyiben nincs további munkaszüneti nap) hétfőn kerül feldolgozásra, feladásra és belföldre kedden kerül kiszállításra.

GLS CSOMAGPONT

Magyarországon több mint 300 GLS CsomagPont üzemel, ahová a kézbesítés kérhető.

A GLS CsomagPontok többségében 10:00 és 20:00 óra között vannak nyitva, de sok közülük már korábban is az ügyfelek rendelkezésére áll.

A belföldi csomagpontra szállítás díja bruttó 990 Ft / csomag / cím, azonban egyedi akciók, illetve akciós periódusok keretében ettől Szolgáltató lefelé eltérhet.

(Az aktuális akciós szállítási árainkat itt érheti el)

 

EGYÉB IRÁNYADÓ JOGSZABÁLYOK

Jelen üzletszabályzatban nem említett kérdésekben a következő jogszabályok rendelkezési az irányadóak:

-       1995. évi CXIX. törvény a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név-, és lakcímadatok kezeléséről

-       2001. évi CVIII. törvény az elektronikus szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

-       2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről

-       2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól

-       2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

-       2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

-       210/2009. (IX.29) Korm. rendelet a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről

-       45/2014 (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

 

Ön elavult böngészőt használ! A jobb felhasználói élmény érdekében kérjük, frissítse böngészőjét.   Értettem