1. Általános rendelkezések
Jelen ÁSZF a Central Kiadói Csoport Kft. által kiadott és az animuscentral.hu webáruházon keresztül (a továbbiakban: Webáruház) értékesített nyomtatott, valamint elektronikus könyvek, könyvjelzők, és egyéb tárgyak megvásárlására létrejött szerződésekből eredő jogokat és kötelezettségeket tartalmazza, és minden olyan jogügyletre vonatkozik, amely a Webáruház felületén kötött tranzakció eredményeképpen jön létre a Felek között.
2. Kiadó és tárhelyszolgáltató adatai
Kiadó: Central Kiadói Csoport Kft.
Székhely: 1037 Budapest, Montevideo u. 9
Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában
Cégjegyzékszám: 01-09-690811
Adószám: 12525665-2-41
Képviselő: Marosi László ügyvezető (vezető tisztségviselő)
Telefonszám: 06 30 160 9835
Elektronikus levélcím: ugyfelszolgalat@ckcs.hu
Weboldal: https://animuscentral.hu
Bankszámlaszám: 10918001-00000091-53060000
IBAN: HU63 1091 8001 0000 0091 5306 0000
SWIFT kód: BACXHUHB
Tárhelyszolgáltató adatai: Shoprenter Kft.
Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
Elérhetőség: info@shoprenter.hu
Weboldal: www.shoprenter.hu
3. Felhasználó és fogyasztó
Felhasználó, aki a Webáruházon a vásárlás érdekében regisztrál, regisztráció nélkül vásárlást kezdeményez, vagy vásárlás nélkül a Kiadó hírlevelére feliratkozik (a továbbiakban: Felhasználó vagy Vásárló). Felhasználó a Webáruházban való regisztráció, vásárlás, illetve hírlevélre való feliratkozás során elfogadja jelen ÁSZF rendelkezéseit.
A Kiadó és Felhasználó/Vásárló a továbbiakban együttesen: a Felek.
Fogyasztó: az a Vásárló, aki önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is.
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
4. Szerződés tárgya
A szerződés tárgya a Kiadó gondozásában megjelent Webáruházban megvásárolható, továbbá Kiadó általa forgalmazott bármilyen termék (pl. Nyomtatott könyv, kiegészítő stb) (a továbbiakban: Termék vagy Könyv).
5. Megrendelés és fizetés
A Kiadó által forgalmazott termékeket a Webáruházban lehet megvásárolni, regisztráció vagy akár regisztráció nélkül is, kizárólag belföldre történő szállítás vagy személyes átvétel útján a 6. pontban részletezett feltételek szerint.
Regisztráció nélküli vásárlás esetén is szükséges azonban a fizetési oldalon a számlázási és kézbesítési adatok kitöltése.
A Webáruházban történő vásárlás vagy hírlevélre történő feliratkozás során a Kiadó a Vásárló által megadott adatait kezeli, amely adatkezelésre a Kiadó https://animuscentralhu.myshoprenter.hu/adatvedelmi-nyilatkozat-44 linken elérhető Adatkezelési Tájékoztatóban foglalt szabályok vonatkoznak.
A termékek árai forintban (HUF) értendők, és tartalmazzák az általános forgalmi adót (áfa).
A Kiadó fenntartja a jogot az árak változtatására. Az árváltozás a már megrendelt termékekre nem vonatkozik.
A Vásárló a kiválasztott termékeket a kosárba helyezheti, majd a megrendelési folyamat során megadhatja a szállítási és számlázási adatokat, valamint kiválaszthatja a fizetési módot.
A megrendelés feldolgozása és a szállítási módtól függő továbbítása a vételár maradéktalan és beazonosítható beérkezését követően a szállítótól érkezett tájékoztatás szerinti időben kerül kiszállításra, vagy lehetséges annak átvétele a kézbesítés módjától függően.
A fizetés történhet bankkártyával vagy utánvéttel.
A "MEGRENDELEM" gomb megnyomásával a Vásárló ajánlatot tesz, mellyel fizetési kötelezettsége keletkezik, s melyre a Kiadó visszaigazolást küld. A szerződés akkor jön létre, amikor a Kiadó visszaigazoló e-mailjét a Vásárló megkapja.
A visszaigazolás tartalmazza a választott átvételi és fizetési módot, a rendelés értékét, a szállítási feltételeket, termék megnevezését, darabszámot, valamint Vásárló adatait.
Amennyiben e visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
A megrendelési folyamat során a Vásárló köteles a valóságnak megfelelő kapcsolattartási és számlázási, valamint szállítási adatokat megadni, amelyet a regisztrációs felületén bármikor módosíthat. A számla a megrendeléssel véglegesített adatok szerint kerül kiállításra. A Kiadó nem vállal felelősséget a Vásárló által tévesen megadott adatokból eredő késedelem, illetve teljesítés elmaradásáért, sem a téves adatok szerint kiállított számla megfelelőségéért, ilyen esetekben a Kiadó nem köteles új számlát kiállítani.
A hiányos, vagy téves elérhetőségi adatok megadása esetén a Kiadó ügyfélszolgálata megkísérli a Vásárlóval való kapcsolatfelvételt a megadott telefonszámon és/vagy email címen, amennyiben ez sikertelen, a Kiadó fenntartja a jogot, hogy törölje a hibás vagy nem valós adatokkal megadott megrendelést.
Fizetési módok:
i) Barion
A következő kártyákkal lehet fizetni: Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron, American Express (banktól függetlenül, amennyiben a kártya kibocsátója engedélyezi), ez egyaránt vonatkozik a külföldi bankkártyával történő vásárlásra is.
Kártyás fizetés esetén a megrendelés házhoz szállítását a fizetési tranzakció lezárását követően kezdjük meg.
Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013
A kártyás fizetés a Barion (Barion Payment Zrt.) biztonságos szerverén keresztül történik, a Barion fizetési oldalán, mely automatikusan jelenik meg a Megrendelés jóváhagyását követően. A szükséges bankkártya adatok bevitele után a Fizetés gombra kattintva a fizetés végrehajtásra kerül. A fizetéshez szükséges megadni a Vásárló bankkártyájának adatait, amelyet a Barion rendszere kezel, a Kiadónál ez nem jelenik meg. A fizetés megtörténtéről a rendszer visszaigazolást küld, majd visszairányítja a Vásárlót a Webáruházba, ahol a fizetésről szintén visszaigazolást kap. Amennyiben a Barion a bankkártyás fizetést valamilyen okból visszautasítja, a Vásárló a Barion rendszeréből visszaérkezve a Webáruházba, két linket is talál: az egyikre kattintva visszaléphet a fizetés oldalára, a másikkal pedig választhat másik fizetési módot.
ii) OTP Simple bankkártyás fizetés vagy azonnali átutalás (instant transzfer)
Azonnali bankkártyás fizetés az OTP Simple Pay fizetési weboldalán keresztül történik.
Kártyás fizetés esetén a megrendelés házhoz szállítását a fizetési tranzakció lezárását követően kezdjük meg.
A kártyás fizetés az OTP Simple Pay (OTP Mobil Kft.) biztonságos szerverén keresztül történik, az OTP bank fizetési oldalán, mely automatikusan jelenik meg a megrendelés jóváhagyását követően. A szükséges bankkártya adatok bevitele után a Fizetés gombra kattintva a fizetés végrehajtásra kerül. A fizetéshez szükséges megadni a Vásárló bankkártyájának adatait, amelyet az OTP rendszere kezel, a Kiadónál ez nem jelenik meg. A fizetés megtörténtéről a rendszer visszaigazolást küld, majd visszairányítja a megrendelőt a webáruházba, ahol a fizetésről szintén visszaigazolást kap. Amennyiben az OTP Simple Pay a bankkártyás fizetést valamilyen okból visszautasítja, a Vásárló a rendelést a visszaigazoló e-mailben található linken keresztül is befizetheti.
További információk a https://simplepartner.hu/PaymentService/Fizetesi_tajekoztato.pdf linken érhetőek el.
iii) Utánvétel
Utánvétes fizetés - a csomag átvételekor kell kifizetni a futárnak készpénzben vagy bankkártyával. A teljes vételárat szállítási és az utánvét beszedési költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.
Számla küldése
Vásárló a vásárlás véglegesítésével és az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. tv. 175.§-ában foglaltak szerint a vásárlásáról e-számla kerüljön kiállításra a vásárlás során megadott, valamint a regisztrációban szereplő adatok alapján, és a megadott email címre kerüljön megküldésre, melyet az Felhasználó elektronikusan fogad a kiállítójától.
6. Termék átvétele, szállítási módok
Nyomtatott könyvek, egyéb termékek
A nyomtatott könyvek és egyéb fizikai termékek kézhez vétele érdekében a Kiadó az ECO Magyarország Kft. logisztikai partnerrel áll szerződéses kapcsolatban, ezért a csomagolást és a futár cégnek történő átadást az ECO Magyarország Kft. végzi. A szállításba bevont futárcégek: GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft., Magyar Posta Zrt., Packeta Hungary Kft. és FoxPost Zrt., továbbiakban: futárszolgálat) végzi. A megrendelt termékek szállítása futárszolgálattal történik. A szállítási költség a Vásárlót terheli, melynek összege a megrendelés során kerül feltüntetésre. A szállítási idő a termék elérhetőségétől és a szállítási címtől függően változhat.
A kiszállítás zökkenőmentes biztosításához pontos szállítási cím megadása szükséges. A futárszolgálat a csomag feladásáról, és várható érkezésről e-mail és SMS-értesítést küld, ezért az e-mail cím és mobiltelefonszám megadása szükséges. A kézbesítés napjának reggelén a szolgáltató újabb értesítést küld a csomag várható kézbesítésének időpontjáról (3 órás időintervallum meghatározásával), valamint a futár elérhetőségéről. Amennyiben szükséges, a futárral is lehet egyeztetni a kiszállításra vonatkozóan, ezentúl az ügyfélszolgálat is elérhető, továbbá egy webcímen a csomag aktuális státusza is követhető.
Személyes átvétel a BookUp Könyvesboltban
Rendelését ingyenesen átveheti a BookUp Könyvesboltban. A bolti csomagátvétel kizárólag bankkártyás előre fizetéssel lehetséges! Bolti átvétel esetén nincs lehetőség helyben fizetésre.
A szállítási idő a könyvesboltba 2-5 munkanap, a beérkezésről e-mailben értesítjük. A csomagokat a boltba érkezéstől számított 8 munkanapig őrizzük meg.
Átvétel helye:
BookUp Könyvesbolt
1137 Budapest, Pozsonyi út 23.
Nyitvatartás:
Hétfő: 10:00–18:00
Kedd: 10:00–18:00
Szerda: 10:00–18:00
Csütörtök: 10:00–20:00
Péntek: 10:00–18:00
Szombat: 10:00–14:00
Vasárnap: ZÁRVA
Át nem vett csomag esetén alkalmazandó speciális szabályok
Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt és szállításra átadott csomagot - és fogyasztó esetén - a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14 napon belüli elállási szándékát sem jelzi a Kiadó felé, megszegi a Kiadóval kötött szerződését, amely alapján kötelezettsége a csomag átvétele és ezzel a Kiadó teljesítésének elfogadása. Ebben az esetben Kiadó megkísérli a csomag ismételt kiszállítását, amennyiben ezt Vásárlóval egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást szállítási díj fizetéséhez kötheti. Amennyiben az ismételt kiszállítás sikertelen, vagy azt nem lehet a Vásárlóval egyeztetni, mert a Vásárló megtagadja az együttműködést, Kiadó jogosult a Vásárlóval kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítás költségét kötbérként érvényesíteni Vásárló felé. Felek a szerződés felmondására elfogadják a Vásárló által a rendeléskor használt e-mailt, mint kommunikációs forma használatát és rögzítik, hogy a felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vásárló e-mail fiókjába megérkezik.
7. Elállás és visszaküldés
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § alapján, a fogyasztót a termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli. A visszaküldött termékeknek sértetlennek és hiánytalanoknak kell lenniük. A Kiadó a visszaküldött termékek vételárát a visszaküldéstől számított 14 napon belül a fogyasztó bankszámlájára történő utalással téríti vissza.
A fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Kiadót felelősség nem terheli.
Nem illeti meg a fogyasztót elállási jog az online letöltés lehetőségével vásárolt E-book, és egyéb online termékek esetét. Az online termékek esetében az elállási jog a termék letöltését megelőzően gyakorolható. Az elállási jog alóli kivételeket a Kormányrendelet 29. § (1) bek. szabályozza és tételesen felsorolja.
A fogyasztó elállási szándékát köteles írásban jelezni és azt megküldeni a Kiadó Ügyfélszolgálatára (emailben: ugyfelszolgalat@ckcs.hu vagy postai úton 1037 Budapest, Montevideo u. 9. címre), mely során lehetősége van a Kormányrendelet 2. mellékletében található nyilatkozatmintát alkalmazni.
A Kiadó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az Árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
8. Szavatosság és jótállás
A megrendelt termékekre vonatkozóan az érvényes jogszabályok szerint Kiadó szavatosságot vállal. Ha a Felhasználó hibás teljesítést észlel, köteles késedelem nélkül jelezni a Kiadó Ügyfélszolgálatán.
Ilyen esetben Kiadó az alábbi sorrendben jár el: 1) termék csere, ha erre nincs mód, akkor 2) árengedmény az adott termékre, vagy a Felhasználó választása szerint 3) a Felhasználó a megrendeléstől elállhat és a termék visszaküldése mellett kérheti a vételár megtérítését.
Jogszabályi háttér a szavatossági jogokról 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyv:
- 6:157. § [Hibás teljesítés],
- 6:158. § [Hibás teljesítési vélelem],
- 6:159. § - 6:167. § [Kellékszavatosság],
- 6:168. §- 6:170. § [Termékszavatossági.]
További tájékoztatás a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szerint*:
i) Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
ii) Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – gyakorolhatja i) pontban rögzített jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
A Kiadó által forgalmazott termékek tekintetében Vásárló tudomásul veszi, hogy fogalmilag kizárt azok kijavítása, így a (i) és (ii) pont tekintetében jogszerű szavatossági igény esetén kizárólag a cserének van helye.
iii) Jótállás
Kiadó nem forgalmaz jótállás köteles terméket, az általa forgalmazott termékekre nem terjed ki az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet hatálya.
9. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igényt vagy a Kiadó, vagy a Kiadó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi elérhetőségeken és módokon terjesztheti elő:
- Írásban az alábbi internetes oldalon keresztül: https://animuscentralhu.myshoprenter.hu/index.php?route=information/contact
- Írásban az alábbi e-mail-címen keresztül: ugyfelszolgalat@ckcs.hu
- Írásban postai úton: 1037 Budapest, Montevideo u. 9.
A fogyasztó kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igényét a Kiadó nem az Fgytv. fogyasztói panasz kezelésére vonatkozó szabályai, hanem külön jogszabályok szerint köteles intézni.
A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, – a kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével – szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a Békéltető Testületi döntéssel kapcsolatos általános alávetési nyilatkozatot.
Amennyiben a Kiadó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/
Bírósági eljárás
Az fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület Elérhetőség: |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Elérhetőség: |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Pest Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes. Egyébként az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.
Amennyiben a szállítással, vagy az átvétellel kapcsolatos igény merül fel, úgy a vásárlói panaszokat a futárszolgálat felé is továbbítja a Kiadó.
10. Szerzői jogok
A webáruházban megvásárolt termékek a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (Szjt.) hatálya alá tartozó szerzői művek. A termékek és azok minden része szerzői jogai a Kiadót illetik meg. A Kiadó a Vásárlónak kizárólag a termék saját célra történő felhasználását engedélyezi, ezért a Vásárló nem jogosult különösen, de nem kizárólagosan: a terméket értékesíteni, többszörözni, átdolgozni vagy engedély nélkül üzletszerű tevékenység körében bármilyen módon felhasználni.
Az E-könyvek esetén a Vásárlót megilleti a jog, hogy a felhasználói fiókjából bármely saját tulajdonában, vagy tartós használatában álló eszközre a terméket letöltse, azonban nem jogosult a regisztrációját harmadik személyek számára átengedni, és a termékeket harmadik személyek számára letölteni.
11. Adatvédelem
A Kiadó a Vásárlók személyes adatait a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően kezeli.
A részletes adatvédelmi tájékoztató a https://animuscentralhu.myshoprenter.hu/adatvedelmi-nyilatkozat-44 link alatt érhető el.
12. Egyéb rendelkezések
Felelősség kizárása, vis maior
A Kiadó nem felel a rajta kívül álló okok, vis major, vagy harmadik fél által okozott károkért. A teljesség igénye nélkül ilyenek lehetnek például a Webáruház használatából rosszindulatú tevékenység eredményeképpen történő téves adatközlésből, vagy módosításból, szerver leállásból, technikai üzemzavarokból, vonalhibából, banki fizetési rendszerek hibájából származó, vírusok által okozott, vagy külső rosszindulatú támadásból adódó, és hasonló természetű problémák által okozott károkért.
Felhasználó letiltása
Felhasználó tudomásul veszi, hogy amennyiben magatartásával bizonyíthatóan, háromszori figyelmeztetés ellenére is szándékosan okoz kárt a Kiadónak, a Kiadó jogosult a Felhasználót kitiltani a webáruházból. Ezen kitiltásról a Kiadó írásban tájékoztatja a Felhasználót. A Felhasználó a kitiltással szemben panasszal élhet a jelen ÁSZF-ben rögzített szabályok és a vonatkozó jogszabályok szerint. A kitiltásból eredően a Kiadót nem terheli semmilyen felelősség a Felhasználó felé.
ÁSZF módosítása
A Kiadó jogosult a ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítani, amely esetben a módosítás közzétételét követően kezdeményezett jogviszonyokra alkalmazandó. Az ÁSZF lényeges módosulását a regisztrált felhasználók részére a Kiadó közvetlenül is jelzi, valamint a weboldalon archív formában elérhetővé teszi az ÁSZF korábbi verzióit.
Irányadó jog
A jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó.
Jelen ÁSZF-ben nem említett kérdésekben a következő jogszabályok rendelkezési az irányadóak:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről
- 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- 32016R0679 Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) (EGT-vonatkozású szöveg) – GDPR
- 210/2009. (IX.29) Korm. rendelet a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről
- 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
A Kiadónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
Jelen ÁSZF 2025. március 18. napjától visszavonásig érvényes.